Swedish students at Columbia?

<p>Are there any swedish students who got into Columbia U?
I'm from Sweden and am applying to Columbia U for the class of 2014. Would really like to hear from a swedish student who has been through this whole admission process!</p>

<p>as i recall there is a tour guide girl from sweden. we never really crossed paths, but i think that is true. email columbia to ask them if they could put you in touch with that girl or someone else. they might be able to, there might not be someone, or they might be too busy, but it is worth a shot.</p>

<p>thanks! :slight_smile: I’ll try to do that</p>

<p>The tour guide you’re looking for is Anna.</p>

<p>Hej du Svensk(a) som skall söka till Columbia!
Jag skall också söka Columbia nu till vintern och vet hur sjukt utdragen hela processen är. Som tur är har jag idrott som antagligen gör min resa lite enklare än för många andra sökande. Om du är intresserad av att prata med någon som går på Columbia så vet jag någon fast det är kanske inte så smart att lägga ut personens namn här…</p>

<p>Hej du Svensk(a) som skall söka till Columbia!
Jag skall också söka Columbia nu till vintern och vet hur sjukt utdragen hela processen är. Som tur är har jag idrott som antagligen gör min resa lite enklare än för många andra sökande. Om du är intresserad av att prata med någon som går på Columbia så vet jag någon fast det är kanske inte så smart att lägga ut personens namn här… </p>

<p>Hej!</p>

<p>Åh, toppen! :smiley:
Jag skulle jättegärna vilja prata med personen :slight_smile:
Vilken idrott håller du på med?</p>